dinsdag 26 december 2017

Zwartbuikwaterspreeuw

De Zwartbuikwaterspreeuw in de Amsterdamse Waterleiding Duinen lijkt eindelijk zijn favoriete plekje gevonden te hebben. Na drie keer heb ik eindelijk het beestje op de foto kunnen krijgen.
De vogel heeft zo'n in beetje het halve gebied gezeten en telkens als ik als ik tijd had was hij niet te vinden. Vandaag was hij gelukkig honkvast bij de verdeelvijver in het Naaldenbos.










Zwartbuikwaterspreeuw | White-throated Dipper (Cinclus cinclus cinclus)

Het lijkt een goed jaar te zijn voor de soort want er zitten er op dit moment vier in ons land naast deze vogel ook een bij Nijmegen, een op Texel  en een in Papendrecht. De laatste zou voor mij een nieuwe soort voor Zuid Holland zijn maar ik wacht rustig af tot er eens een dichter in de buurt van Oegstgeest gevonden word.

Gisteren vond ik in de wijk bij ons een leuke groep Grote Barmsijzen met een enkele gewone Sijs ertussen. De groep was druk aan het foerageren in de Elzenproppen. Vanmorgen met beter licht wat plaatjes gemaakt.




Grote Bramsijs | Common Redpoll (Carduelis flammea)

Sijs | Eurasians Siskin (Carduelis spinus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten